Solidaritatea polonă şi nimicul românesc

Recitind în urmă cu ceva timp „Potopul” lui Henryk Sienkiewikz (romanul surprinde războiul cu suedezii, una dintre perioadele cele mai agitate din istoria Poloniei) şi urmărind reacţia polonezilor în faţa acestei ultime tragedii, mi-am spus încă o dată că Polonia este într-adevăr o naţiune grandioasă. Apoi, printr-o reacţie irepresibilă, m-am gândit brusc la… români şi, inevitabil, a început tăvălugul comparaţiei. Aşa că am deschis „Politice”, teribila radiografie a lui H.R. Patapievici despre „gena” poporului român şi am citit de la pagina 63.

Citeşte mai departe

Lasă un răspuns

