Vieţi III, de A.R.

În podul în care am fost închis la vârsta de doisprezece ani am cunoscut lumea, am ilustrat comedia umană. Într-un beci am învăţat istoria. La o anume serbare nocturnă, într-o cetate din Nord, am întâlnit toate femeile pictorilor din trecut. Într-un vechi pasaj din Paris mi s-au predat ştiinţele clasice. Într-o magnifică locuinţă împresurată de întregul Orient mi-am desăvârşit imensa operă şi mi-am petrecut ilustra singurătate. Mi-am corcit sângele. Datoria îmi este amânată. Nici nu mai trebuie să mă gândesc la asta.  Sunt, într-adevăr, dincolo de mormânt, şi nici gând de comisioane.

Arthur Rimbaud – Iluminaţiile

  

Lasă un răspuns

