Foto Crewdson

Gregory Crewdson, alegând să-şi focuseze analiza pe lupta spargerii interne – adică pe redarea neantului pasiv -, îmi pare a fi printre puţinii fotografi care se pot sustrage (sau măcar reuşeşte performanţa de-a lăsa impresia sustragerii) de sub unul dintre cele mai franţuzeşti verdicte pe care le dă Roland Barthes artei fotografice  în Camera luminoasă – însemnări despre fotografie, şi anume că „prin natura sa, Fotografia conţine ceva tautologic: pentru ea o pipă este întotdeauna, cu încăpăţânare, o pipă”.  

Să nu uităm însă că Barthes a fost un colos al structuralismului, ceea ce, în mod normal, ar trebui să însemne că el nu conţine ceva tautologic, ci e purtătorul unei eminenţe prolixe: pentru el o pipă va fi întotdeauna o excrescenţă culturală a intelectualului, în nici un caz o simplă pipă. Nu se înţelege nimic? Nu-i nimic! 

 

E o problemă cu mărimea fotografiilor. Căutaţi-le mai bine pe Google.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s